Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Ledig dag

Av anna-carin - 27 oktober 2010 10:12

Ont i halsen, ont i kroppen och allmänt seg.


Efter flera veckor med riktigt rörelsehämmande värk i rygg/bröst-regionen känns det som en paus har infunnit sig. Misstanken om en förkylning som härjat i kroppen och orsakat detta tillstånd börjar bli bekräftad. För till skillnad från en hel del andra som får sina förkylningssymptom via nästäppa, halsont och feber så "sätter det sig" hos mig i muskler och leder i flera veckor och sätter inflammationer i hyperdrive. Skönast hade varit om det bara hade kunnat bryta ut på en gång, sen blev man av med det. Allra skönast hade varit att slippa helt och hållet :P

Nu kan jag nästan andas fullt normalt igen och jag kände även att rörligheten i ryggen har kommit tillbaka till viss del.


Sååå, nu efter några dagars jobb, en inte helt återhämtad rygg, knapp sömn, för litet matintag och halsont så känns denna dagen segstartad.

Men inatt fick jag faktiskt sova mer och det var välbehövligt. Började med att fylla på mer i  matväg igår, men tidsmässigt hann jag inte med allt så fortsätter idag. Tanken var att fylla på ordentligt och träna, men tänker inte chansa nu med halsen så att den kommer på tanken att dra sig tillbaka till inflammtionsmode. Det är helt enkelt inte värt det. Jag hinner...det får ta tid..


MSM, är något jag provat vid flera tillfällen under längre tid följt av längre uppehåll. Jag tror faktiskt att det ger upphov till en skillnad hos mig. Men som med allting annat är det inget som "botar". Sköter man resten så hjälper MSM en bit på vägen. Många bäckar små..


MSM, Glukosamin, Glutamin, BCAA, omega-3, kan vara värda att prova.
Jag kommer att prova kombon MSM, glukosamin, chondroitin framöver. Chondroitin ska helst inte kombineras med redan blodförtunnande medicin.


Dagen för övrigt..handla, laga mat, Ramus, läsa, mjuka leder, beställa.. börjar med en film ;)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna-carin - 3 januari 2015 14:48

Trodde inte den skulle komma så "tidigt" :-DMen nu är den nog här och av alla impulsartade saker att slänga sig in i så föll valet på detta:https://www.facebook.com/events/723635807694093/?fref=tsSilverleden på 1 dag, 64 km terränglöpning. ...

Av anna-carin - 1 januari 2015 17:40

Gott nytt år!Det känns som att tiden springer ifrån mig ibland.Var verkligen inte igår som jag satt ner och skrev några rader här inne.2014 har varit ett ganska omtumlande år för min del med många förändringar i startgropen.Acceptans är ett ord med i...

Av anna-carin - 20 januari 2011 19:46

Av anna-carin - 13 december 2010 22:24

dagsform                 God natt

Av anna-carin - 9 december 2010 20:55

Ja exakt, hur framställer du din partner inför andra? Efter en del förhållanden, bra som dåliga, har jag märkt vissa tendenser som i sin tur indikerar huruvida förhållandet kommer att fungera i längden eller ej. Att stå för relationen ...

Ovido - Quiz & Flashcards