Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

segersviten är över

Av anna-carin - 26 maj 2010 20:44

Kanske inte fullt så illa, men det blev till att ta medicin...

Jag var ”ledig” i tisdags så jag brydde mig inte så mycket om att jag väcktes av massiv värk som täckte hela ryggen. Natten till idag var dock mindre rolig..

Du kan inte ligga i någon ställning, du kan inte sitta och sova, andas blir svårt då varje rörelse ger upphov till hämmande smärta. Klockan 04 gav jag upp och tog en tablett, då hade jag varit vaken sen 02.30 och försökt få det att ”funka”. Till råga på allt sätter mensvärken in runt 04.15 – 04.30 Nu pratar jag inte om lite molande värk, utan det är kraftiga kramper som gör att du vill spy.

Började jobba 07, och behöver kanske inte säga att jag känt mig en aningen sliten idag.

Hade planer på att träna idag, men realiserade inte dem. Det känns inte alls värt när det blir sådär. Är det någonting som fastnat under åren, fast det tog sin lilla tid, så är det att jag inte alls kan pressa kroppen så hårt som jag vill. Att gå och träna när man inte har sovit känns som vansinne när jag vet vad det ger upphov till. Att träna bara ”för att man ska” överlämnar jag till inte fullt så klena människor som jag :)


Annars har jag kunnat köra på ganska bra tycker jag, trots mycket jobb, trötthet osv. Lite mer rutin i vardagen. Fortfarande otroligt glad och tacksam över att kroppen fungerar så pass bra som den gör, även om det blev ett mindre bakslag nu.

Har även hunnit med att fatta en del nya beslut, och gjort upp lite lösa planer så det känns som att det går dit jag vill.


Nu blir det läggdags, sen upp imorgon och jobba.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna-carin - 3 januari 2015 14:48

Trodde inte den skulle komma så "tidigt" :-DMen nu är den nog här och av alla impulsartade saker att slänga sig in i så föll valet på detta:https://www.facebook.com/events/723635807694093/?fref=tsSilverleden på 1 dag, 64 km terränglöpning. ...

Av anna-carin - 1 januari 2015 17:40

Gott nytt år!Det känns som att tiden springer ifrån mig ibland.Var verkligen inte igår som jag satt ner och skrev några rader här inne.2014 har varit ett ganska omtumlande år för min del med många förändringar i startgropen.Acceptans är ett ord med i...

Av anna-carin - 20 januari 2011 19:46

Av anna-carin - 13 december 2010 22:24

dagsform                 God natt

Av anna-carin - 9 december 2010 20:55

Ja exakt, hur framställer du din partner inför andra? Efter en del förhållanden, bra som dåliga, har jag märkt vissa tendenser som i sin tur indikerar huruvida förhållandet kommer att fungera i längden eller ej. Att stå för relationen ...

Ovido - Quiz & Flashcards