Alla inlägg den 1 januari 2015

Av anna-carin - 1 januari 2015 17:40

Gott nytt år!

Det känns som att tiden springer ifrån mig ibland.
Var verkligen inte igår som jag satt ner och skrev några rader här inne.
2014 har varit ett ganska omtumlande år för min del med många förändringar i startgropen.
Acceptans är ett ord med innebörd som varit väldigt negativ laddat för mig. I min värld
har det varit likställt med att ge upp och resignera. Det ligger ändå en del sanning i att man blir klokare med
åren. Till att börja med kan acceptans istället vara att se saker för vad det är och att vissa saker kan man påverka
mer, eller mindre. Motsatsen i det här fallet hade varit att fortsätta dunka huvudet mot väggen och förvänta sig att det skulle göra mindre ont ju längre man håller på.
2015 påbörjades inte med en massa högtidliga löften till mig själv nedklottrat på ett papper där hälften av dom är förkastade innan v.2 Jag vet att det här året kommer att bli en tid av förändring. Kort och gott förändring.
Men förändring, utan en värdering i själva ordet, betyder för mig rörelse. Så jag väljer att se saker för vad dom är och hoppas att det är klarsynt nog för att kunna se rörelsen. Det är när vi står still som vi resignerar och ger upp.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards